
Pozvánka: Balkan Mini Meeting 23.-26.6.2022
Naši priatelia zo srbského klubu nám poslali pozvánku na ich tradičné stretnutie, ktoré sa bude konať v Belehrade a okolí 23.-26.6.2022
Všetky ďalšie informácie nájdete na plagáte nižšie.
Čítať ďalej…
Pozvánka: Otvorenie MINI SEZÓNY 2022
Otvorenie MINI SEZÓNY 2022, Spomienková jazda Viliama Gážika – 5.3 2022
Stretávame sa ráno o 10:00 na Artézkej studni, medzi Stupavou – Lozornom. Spoločná jazda povedie záhoráckymi cestičkami, cez Bukovú, Trstín, až do dediny Nižná, kde okolo 12:00 hod na miestnom cintoríne spoločne zapálime sviečku na hrobe Viliama Gážika. Na základe obmedzení ktoré aktuálne pretrvávajú, sa na mieste dohodneme na obede, ktorý absolvujeme v Piešťanoch, keď sa bude dať tak v
https://www.ziwell.sk/.
Samozrejme nebude chýbať prechádzka po Piešťanoch, s koláčikom, čajíkom, kávou.
Tešíme sa na Vás, a v prípade otázok ma neváhajte kontaktovať: Richard Bollo, 0903 745 573
Fotogaléria 28. Slovenský zraz MINI
Snažili sme sa pozhŕňať zo všetkých kútov facebooku a vašich emailov fotky z nášho júnového zrazu. Veríme, že sa nám ich takto podarí uchovať na dlhšie a nezapadnú prachom.
Nech sa páči! Čítať ďalej…
28. Slovenský zraz MINI bude!
28. Slovenský zraz MINI bude!!!!!!! Bude trochu iný, netradičný, ale bude. Miesto konania – Liptovský Ján, Penzión Galanto v termíne 25.6. – 27.6.2021. Po dlhých problémoch a presúvaniach termínov Jarného stretnutia Mini, sme dostali tento termín. Tak ho spojíme s hlavným zrazom MINI. Ubytovanie v penzióne je už plné, takže buď prídete na jeden deň, alebo si v Jánskej doline nájdete ubytovanie sami, a urobíte si pekný víkend. Zatiaľ si pár ďalších posádok rezervovalo ubytko v Penzióne UNA Liptovský Ján – tak ak chcete, rezervujte si to tam, aby sme boli pokope. http://penzionuna.sk/
Štartovné bude dobrovolné, navigačná rallye so súťažami nebude. Nálepky a štartovné čísla dám spraviť, ale iba pre tých ktorí sa mi nahlásia a prídu.
V piatok príjazd a večerné posedenie na terase.
V Sobotu bude spoločná jazda na Mini po krásnom okolí, a navštívenia pár krásnych miest a ciest. Spravíme peknú kolónu MINI.
Nedeľa, podla počasia, ale skúsili by sme ísť na https://www.vt.sk/zazitky/vylety-lanovkami-1/solisko
V prípade otázok ma kľudne kontaktujte Richard Bollo
rbollo15@gmail.com
0903745573
Tešíme sa na Vás👋
PS: Všetko bude alebo sa všetko zruší, podľa aktuálnej situácie, a nariadení vlády Slovenskej republiky.
Historické okienko: MINI GP 1. generácie
(NEW MINI) Historické okienko, dnes opäť o výkone, ale v novšom šate
Motor Chrysler Four 1,6 v Mini Cooper S má 170 koní, vo verzii John Cooper Works (JCW) vďaka novému vysokorýchlostnému dúchadlu až 210 koní. Čítať ďalej…
Mini na Monte Carlo 1994
Vedeli ste že…
V roku 1994, na oslavu 30. výročia víťazstva Mini Coopera S na rallye Monte Carlo, sa Rover rozhodol postaviť na štart auto šoférované Paddy Hopkirkom a ko-pilotom Ron Crellinom.
Organizátori im dovolili použiť to isté štartovné číslo, ako v roku 1964. Auto malo aj veľmi podobnú ŠPZ, ako bola pôvodná, len jej na začiatku pribudlo písmeno L.
Pravdaže, toto auto nemalo šancu na víťazstvo, ale bolo tam pre oslavu a česť. Nie, aby porazilo ostatných…
(Francois Delecour, víťaz rallye s Fordom Escort RS Cosworth, mal pohon všetkých štyroch kolies a trojnásobný výkon, ako Paddyho Mini Cooper 1,3i).
Paddy a Ron sa držali statočne, povzbudzovaní divákmi a ich Miníkovi bolo udelené čestné štvrté miesto v sprievode mestom na hrad, kde princ Rainer viedol ceremóniu odovzdávania cien.
Historické okienko: Mini ERA Turbo
Toto špeciálne Mini bolo nadizajnované a skonštruované v britskej pretekárskej firme E.R.A. (English Racing Automobiles) z Dunstable v Bedfordshire. Vyrábali ho v rokoch 1989 až 1991.
E.R.A. oživila koncept špeciálneho Mini tým, že vyrobila najrýchlejšie Mini, ktoré sa kedy predávalo cez oficiálnu predajnú sieť Austin Rover – E.R.A. Mini Turbo.
Dobre vyzerajúci bodykit, sedačky z Connolly kože a 94HP turbom poháňaný motor z MG Metro 1300. Toto všetko spojené v dobre premyslenej prestavbe s komplexnou úpravou brzdového systému a odpruženia, aby bolo všetko na poriadku pri udávanej najvyššej rýchlosti 115mph (185km/h).
Tým, že ich bol vyrobených len malý počet (dokopy len 436), je dnes E.R.A. naozajstným zberateľským kúskom žiadaným po celom svete.
Zdroj: https://www.facebook.com/mini.britishlifestyle/posts/3898580146818762
Historické okienko: Mini Cooper ‘GRAND PRIX’
V 90-tych rokoch v John Cooper Garages vyrábali vlastné série limitovaných edícií Mini.
Mini Grand Prix sa objavilo v roku 1994, ako oslava 35. výročia výhry teamu Cooperovho závodného tímu vo svetovom šampionáte Formuly jedna.
Predstavený bol 23. augusta 1994, s iba 35 vyrobenými kusmi. Tým sa stalo GP Mini tým najexluzívnejším Mini, aký kedy Cooper Garages vyrobili.
Všetky GP Mini mali cenovku £13,495, čo z nich pred 27 rokmi robilo naozaj veľmi drahé a exkluzívne autá. Mali upravený motor s výkonom 86bhp, ktorý vedel dosiahnuť maximálnu rýchlosť 105mph (cca 169km/h)
Každé z nich bolo očíslované a plaketka s číslom bola umiestnená na priehradke na rukavice. Mali veľmi špeciálny a luxusný interiér so sedačkami potiahnutými kvalitnou kožou a 6-budíkovou prístrojovou doskou z orechového dreva.
Zvonka sme na nich mohli nájsť 12 palcové hliníkové disky, blatníky vo farbe karosérie a štyri prídavné svetlá.
Hot Wheels – zbierame Mini
Keď v roku 2000 prišiel Hot Wheels s prvou edíciou Morris Mini, zberateľov zaujali dva dôvody:
Historické okienko: Mini v roku 1980
Dozvedieť sa niečo z histórie našich obľúbených autíčok nie je nikdy na škodu.
Pred 40-timi rokmi… Čítať ďalej…