Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Historické okienko: MINI GP 1. generácie

(NEW MINI) Historické okienko, dnes opäť o výkone, ale v novšom šate
Motor Chrysler Four 1,6 v Mini Cooper S má 170 koní, vo verzii John Cooper Works (JCW) vďaka novému vysokorýchlostnému dúchadlu až 210 koní. Čítať ďalej…

Mini na Monte Carlo 1994

Vedeli ste že…
V roku 1994, na oslavu 30. výročia víťazstva Mini Coopera S na rallye Monte Carlo, sa Rover rozhodol postaviť na štart auto šoférované Paddy Hopkirkom a ko-pilotom Ron Crellinom.
Organizátori im dovolili použiť to isté štartovné číslo, ako v roku 1964. Auto malo aj veľmi podobnú ŠPZ, ako bola pôvodná, len jej na začiatku pribudlo písmeno L.
Pravdaže, toto auto nemalo šancu na víťazstvo, ale bolo tam pre oslavu a česť. Nie, aby porazilo ostatných…
(Francois Delecour, víťaz rallye s Fordom Escort RS Cosworth, mal pohon všetkých štyroch kolies a trojnásobný výkon, ako Paddyho Mini Cooper 1,3i).
Paddy a Ron sa držali statočne, povzbudzovaní divákmi a ich Miníkovi bolo udelené čestné štvrté miesto v sprievode mestom na hrad, kde princ Rainer viedol ceremóniu odovzdávania cien.

Historické okienko: Mini ERA Turbo

Toto špeciálne Mini bolo nadizajnované a skonštruované v britskej pretekárskej firme E.R.A. (English Racing Automobiles) z Dunstable v Bedfordshire. Vyrábali ho v rokoch 1989 až 1991.
E.R.A. oživila koncept špeciálneho Mini tým, že vyrobila najrýchlejšie Mini, ktoré sa kedy predávalo cez oficiálnu predajnú sieť Austin Rover – E.R.A. Mini Turbo.
Dobre vyzerajúci bodykit, sedačky z Connolly kože a 94HP turbom poháňaný motor z MG Metro 1300. Toto všetko spojené v dobre premyslenej prestavbe s komplexnou úpravou brzdového systému a odpruženia, aby bolo všetko na poriadku pri udávanej najvyššej rýchlosti 115mph (185km/h).

Tým, že ich bol vyrobených len malý počet (dokopy len 436), je dnes E.R.A. naozajstným zberateľským kúskom žiadaným po celom svete.

Zdroj: https://www.facebook.com/mini.britishlifestyle/posts/3898580146818762

Historické okienko: Mini Cooper ‘GRAND PRIX’

V 90-tych rokoch v John Cooper Garages vyrábali vlastné série limitovaných edícií Mini.
Mini Grand Prix sa objavilo v roku 1994, ako oslava 35. výročia výhry teamu Cooperovho závodného tímu vo svetovom šampionáte Formuly jedna.
Predstavený bol 23. augusta 1994, s iba 35 vyrobenými kusmi. Tým sa stalo GP Mini tým najexluzívnejším Mini, aký kedy Cooper Garages vyrobili.
Všetky GP Mini mali cenovku £13,495, čo z nich pred 27 rokmi robilo naozaj veľmi drahé a exkluzívne autá. Mali upravený motor s výkonom 86bhp, ktorý vedel dosiahnuť maximálnu rýchlosť 105mph (cca 169km/h)
Každé z nich bolo očíslované a plaketka s číslom bola umiestnená na priehradke na rukavice. Mali veľmi špeciálny a luxusný interiér so sedačkami potiahnutými kvalitnou kožou a 6-budíkovou prístrojovou doskou z orechového dreva.
Zvonka sme na nich mohli nájsť 12 palcové hliníkové disky, blatníky vo farbe karosérie a štyri prídavné svetlá.

Hot Wheels – zbierame Mini

Keď v roku 2000 prišiel Hot Wheels s prvou edíciou Morris Mini, zberateľov zaujali dva dôvody:

  • Bolo to prvé Mini ktoré Hot Wheels (HW) kedy urobil a bolo to prvé vozidlo HW ktoré malo odnímateľnú karosériu.
  • Dizajnér HW Phil Riedman navrhol Morris Mini, pretože sa mu páčila myšlienka odklápacej karosérie, Čítať ďalej…
  • Historické okienko: Mini v roku 1980

    Dozvedieť sa niečo z histórie našich obľúbených autíčok nie je nikdy na škodu.

    Pred 40-timi rokmi… Čítať ďalej…

    Historické okienko: Predstavenie Innocenti na Turínskom autosalóne 1965

    V novembri 1965 malo na Turínskom autosalóne debut nové Innocenti Mini Minor.
    V skutočnosti to bolo na začiatku CKD (completely knocked-down = kompletne rozložené) britské Mini zmontované v Taliansku, pretože vlastné Innocenti lisy ešte neboli v tej dobe pripravené.
    Talianske Mini malo v porovnaní s britskou verziou mnoho iných detailov, keďže viaceré komponenty boli dodávané talianskymi dodávateľmi. Najviditeľnejším rozdielom je unikátne veko kufra, ktoré má miesto na štvorcovú taliansku poznávaciu značku a predná maska s deviatimi lištami. Medzi ďalšie špecifické inakosti patria svetlá/blinkre, talianske budíky s dreveným dekorom a čo je najdôležitejšie – poistkovú „skrinku“ s viacerými poistkami pre rôzne okruhy 💪.

    Video: Staré Mini, ktoré nie je tak úplne staré

    Na televízii Seznam vyšlo toto pekné video. Bolo by škoda, aby časom zapadlo, takže sme ho pridali aj sem na našu stránku.

    Príjemné pozeranie.

    25 faktov, ktoré možno o Mini neviete

    Od predstavenia ikonického Mini – britského ľudového auta – už ubehlo 61 rokov.

    S pohonom prednej nápravy, priečne uloženým motorom, kolesami v každom rohu a geniálnym dizajnom, sa stalo podkladom pre malé vozidlá, ktoré schádzali z výrobných liniek aj po ňom. Čítať ďalej…

    Historické okienko: Mini Clubman sedan – 1969

    Mini Clubman rozdeľuje so svojim hranatým predkom ľudí na dva tábory aj dnes. Niektorým sa páči, iní ho veľmi neobľubujú. Ale keď bol nový, pritiahol do predajní mnoho ľudí, ktorí by nad Mini inak nerozmýšľali. Mnohí z nich následne otvorili svoje šekové knižky a oproti Mini 1000 zaplatili značný príplatok, aby mohli odísť na novom Clubmanovi – čo bol nakoniec aj jeden zo zámerov uvedenia tohto modelu. (Predával sa v omnoho vyšších číslach, ako Elf/Hornet, ktoré, dá sa povedať, nahradil.) Čítať ďalej…